fredag 30 december 2016

DIY Christmas craft

 

 

Årets julkort fick lite blandade utseenden. I tidningen "101 idéer" fick jag inspiration till att göra en egen julkalender av min mini-muffins-form. Klistermärken med siffror och "magnet-prickar" hittade jag på Flying Tiger. Det gör jag nog om nästa år!

 

Av en stuvbit sydde jag en mössa till systersonen och en mindre till hans favorit Apan. Av en annan stuvbit blev den en mjuk och fin fleecefilt som jag kantade och gav till samma kille. 

 

Jag decoupagade en deckar-bricka till min pysselkollega Eleanore med loppisfynd i form av en bricka och en Agatha Christie pocket. Efter att ha råkat se ett inslag i "Äntligen hemma" så blev jag bara tvungen att pärla ihop mitt egen pepparkakshus. Jag satte ihop delarna med min limpistol. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar