fredag 25 april 2014

Ge mig acetooon, pah pah pah


För några veckor sedan hade vi pysselträff hemma hos mig. Tyvärr blev det inga bilder tagna just då. Inför träffen hade jag i alla fall diskat hela min glasåtervinning och försökt få bort etiketterna med blandad framgång. "Bara att lägga i vatten", visst, säkert.


Jag ville nämligen testa det där när man häller färg i en burk eller flaska av glas, och så snurrar man tills hela insidan är täckt. Jag använde akrylfärger med metalliceffekt från Panduro. De behövde blandas ut med lite vatten för att det skulle fungera. Den vita blev det för mycket i så den blev flammig och ganska misslyckad. Färgen var slut också, så jag försökte mig på att göra ett lager innanför med en slatt ur en gammal provburk från Biltema. Det lyckades sådär ... Men - det fick duga!

Jag lyckades också kladda med färg typ överallt. Det blir ju en del färg som ska rinna av/ur.


I påsk gjorde jag det här lilla arrangemanget med mina flaskor och burkar (målade ett burklock också, borde kanske ha ruggat upp ytan lite först för det var nästan omöjligt att måla så det täckte), några björkkvistar och påskfjädrar. Jag blev faktiskt ganska nöjd till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar