söndag 15 april 2018

Som sig bör(s)

Efter mina strålande framgångar inom stickning kände jag mig äventyrlig nog att försöka mig på något annat än mössor och sjalar. Resultatet blev två rätstickade små väskor, en röd och en grön, som blev julklappar till vissa nära vänner.


Nånstans hade jag sett bilder på stickade necessärer i pennfodraldesign men tyckte det verkade enklare att stänga börsen med ett magnetlås. Jag började med att sticka en rektangel i slätstickning men då resultatet blev för "sladdrigt" bytte jag till rätstickning. När jag var nöjd med storleken vek jag upp en tredjedel av "tyget" och sydde fast i sidorna. Jag hade först tänkt att fodra väskorna för bättre stadga men kunde inte få det snyggt så jag hoppade över det. De magnetlås jag först köpt var för kraftiga att användas på ömtåligt material men i sybehörsbutiken hittade jag "magnetknappar" ämnade för gardiner som passade perfekt för ändamålet.
Men... När jag slagit in mina julklappar och hunnit utbyta en av dem upptäckte jag att det var ju inte Karin som hade röd som favoritfärg utan Marika... Men vad är pyssel utan misstag...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar