fredag 27 september 2013

Kapten Hastings handväska

Har nu sytt ännu en kasse och här är resultatet. Jag ville ha en höstvariant av den jag sydde i somras och valde därför ett tweedtyg. Jag gjorde mönstermåtten aningen mindre och gjorde en del förenklingar - jag uteslöt innerfickan eftersom jag mest använde den stora fickan på framsidan. Tweedtyget blev ganska tjockt att sy i och det var svårt att sy dit handtagen snyggt. Jag hade nog kunnat få det snyggare om jag la ner 18 timmar till på att sprätta och sy om men det får duga!


Just nu tittar jag mycket på filmatiseringarna av Christies Poirot och det ser faktiskt ut som jag slaktat Hastings överrock och gjort min väska av den. Tyget var nämligen likadant. Det känns därför som att väskan skulle behöva lite "piff" och jag frågar därför mina kära kollegor om de har några tips??

1 kommentar: