lördag 6 september 2014

Can we tape it? - Yes, we can!


Här är en plåtburk som har innehållit kex och som jag tänkte ta med till återvinningen idag. Men så tänkte ja, varför inte pyssla med den i stället.

Så jag tog nån sorts tygtejp som jag har köpt på ICA Maxi och klippte till längder på ca 13,4 cm, samma som burkens höjd minus kanterna. Sen var det bara att tejpa loss.

Det finns nog bättre tejpsorter att välja. Av någon anledning har klistret på de här försvunnit på yttersta varvet, som om den genomskinliga tejpen som håller ihop rullen har sugit upp det (?) eller att det inte riktigt tål ljus (?). Jag vet inte, men jag var tvungen att kassera ca 10-15 cm i början av varje rulle. Det hade säkert varit enklare med washitejp, men jag tänker att den är mer genomskinlig och det kanske inte hade blivit så lyckat.

Så här blev det i alla fall. Jag tänkte första tejpa vågrätt, men det blev lodrätt i stället. Och så fick det bli en tejpremsa längs hela överkanten, eftersom kanten var lite lite vass. Jag vet inte vad jag ska ha en sån här burk till (penslarna har redan en burk), men den var kul och enkel att pyssla.


1 kommentar:

  1. I would never have thought you could actually do that with tape!!

    SvaraRadera