lördag 4 oktober 2014

Hyllas den som hyllas bör

Jag hade lite väggplats över som man skulle kunna sätta upp ett hyllplan på (jag har många böcker och hyllplats är alltid ett problem). IKEA hade ett som var perfekt storleksmässigt och prismässigt (19 kronor!), men inte träslagsmässigt. Det var brunt. Alla andra möbler är i björk. Hmm.


En lösning är att göra så att det blir helt annorlunda. Kanske klä med tapet. Eller jag vet, varför inte washitejp? Färgtemat i rummet (alltså, på tyger och sånt, inte träslag) är blått och ... brunt ju! Så med lite blått på det hade det funkat.


De två översta tejprullarna är köpta i Köpenhamn, de nästa två var i samma paket men jag vet inte var de är köpta (kanske helt enkelt Panduro?) och den understa är en tygtejp från ICA Maxi, som jag också använde till min söta burk.

Ta-daa!


Det är bara undersidan och framsidan som är tejpad. Konsollerna tillhör samma serie som benen till skrivbordet som står under (orsaken till att det är ett mellanrum mellan två Billys).

Och den som ska hyllas är kanske min bror som kom och satte upp hyllan. I don't do borrmaskiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar