onsdag 13 maj 2015

I klistret..

Tidigare i år tillverkade jag en egen almanacka efter att ha tittat på inspirationsbilder på Panduros hemsida. Jag gillade idén att använda ett ritunderlägg med metallklämma (som jag associerar med gympalärare) som bakgrund och klä den med tunt papper. Jag köpte ett block med tunt papper som man enligt Panduro kunde använda till att klä askar och dyligt med. Det krävdes dock tre försök innan jag fick papperet alldeles slätt på underlägget och att jag jobbade riktigt snabbt med limmet. När hela pysselgänget provade decoupage hemma hos Marika tidigare i år använde vi papper som uteslutande skulle användas till decoupage. Det var en barnlek i jämförelse.

Eftersom jag främst behövde veta vilka dagar under året som är röda räckte det med en årsöversikt över 2015 som min man skrev ut i lämplig storlek någonstans ifrån (låga självständighetspoäng, jag vet). Själva almanacksbladet fäste jag på en färgad kartong som jag klämde fast på ritunderlägget. Den riktigt pysslige kan säkert klippa ut pappersbitar och limma fast runt klämman högst upp men jag valde att måla ytan i samma färg som kartongbiten. Ganska fiffigt om jag får säga det själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar