lördag 9 november 2013

Pom-pom-panda

Efter mitt inlägg om garnbollar förra månaden så fick jag de här Pompom-makers...erna av min bloggkollega Karin. Hon hade hittat dem på TGR. Men när jag var där för ett par veckor sedan så fanns de inte. Antar att det är fler som har upptäckt dem där. De var ju aningen billigare än motsvarande produkt i andra butiker ...

Ett tips när man söker på nätet är att de oftast heter Pompon makers. Men jag stavar det pompom, för att jag vill. Kan också heta typ "mall för garnboll".

Jag testade lite först. De här plastmallarna är ganska enkla att använda. Jag vet inte hur det är med andra fabrikat. Alla ser lite olika ut.

Jag använde den största mallen för att göra en lite mer avancerad design. Hur man gör man man läsa här.

Tadaa! Efter lite frisering såg den ut så här. Jag hade inget svart garn, men jag tycker det blev lika bra med brunt. Den är inte riktigt symmetrisk, och brunt har letat sig in där det borde ha varit rent vitt, men jag är ändå ganska nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar