lördag 30 november 2013

Old school and cool


Fick ett liknande kit av Karin som det hon använt till sin "slottskudde" och blev sugen på att göra en variant av den. Enligt beskrivningen skulle hela kudden vara gjord av den medföljande juteväven men då den är lite "rivig" kom jag på idén att bara göra själva broderiet på juteväv och sy på det på ett kuddfodral. Jag använde mig av grönt garn jag hade över från ett annat broderi och följde mönstret på bokstäver som följde med kitet. Jag har fastnat för uttrycket "old school" av någon anledning, jag inbillar mig att det står för något rustikt och beständigt. Sedan sydde jag ett enkelt kuddfodral av beige sammetstyg och på min mans förslag sydde jag samtidigt in juteväven i sömmarna. Det var lite knöligt men jag är ganska nöjd med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar