söndag 3 november 2013

Svängig svans

 
Min syster får finna sig i att få sitt födelsedagsfirande med släkten kapat av brorsbarnen numera. Det infaller ju alltid på en helg nära Halloween, och då måste man ju faktiskt passa på att klä ut sig, skära ut pumpor (se en av årets alster på bilden ovan) och dekorera med gummiråttor. Speciellt om man är 2 och 5 år gamla. Min syster fyllde 23, men sydde sig ändå en giraffutstyrsel lite snabbt (öron, horn och svans).

Själv svängde jag ihop den här svansen lite snabbt kvällen före. Jag hade nämligen ett par nya jeans med många olika lappar och revor på. Perfekta trollbyxor! Svansen fäste jag med tryckknapp i en bälteshälla, och så matchade jag med ett överdrivet antal halsband och armband, samt fäste några flugsvampar (julpynt) på en kofta. Med säkerhetsnålar - jag kanske kommer vilja använda koftan även när jag inte är utklädd till troll.


Funkar även som lejonsvans.

1 kommentar:

  1. Flugsvampar är faktiskt sååå rätt just nu.

    SvaraRadera