söndag 2 februari 2014

Scrappy-Doo

Det har blivit dåligt med inlägg hittills i år. Pysslar vi inte? För min del kan jag erkänna att det inte blir mycket pysslat, och det pyssel jag har ägnat mig åt har varit scrapbooking. Ur bloggsynpunkt är det ett av de sämsta pysslen. Det beror väl på vad man scrappar kanske, men om det är "sin egna foton i största allmänhet" så innehåller ju nästan varenda sida (eller LO, ska jag kanske säga) bilder av vänner och släktingar samt deras hem, barn och djur. Och det kanske de inte uppskattar att man lägger upp i en blogg hur som helst.

Men här är i alla fall några layouter som föreställer olika utflykter, just de här sidorna syns folk inte så bra på (och en av de som syns är ju jag). Det är även en layout med bilder från en konsert med Marit Bergman. Bilder på en artist tagna under en konsert känns inte som något man inte kan lägga upp på internet. ;-)

Jag ligger flera år efter med scrappandet, men det kan nästan vara roligare så. Att man samtidigt får återuppleva gamla minnen. Och ja, jag blir oftast mest nöjd när layouterna är ganska enkla, och inte så plottriga. Men jag sätter in även de layouter jag blir missnöjd med i mitt album. Bättre att lära till nästa gång än att göra om, säger jag.














1 kommentar: