söndag 2 februari 2014

Sluta snacka börja sticka

 
Har länge velat lära mig att sticka vilket kan ha undsluppit mig. Jag säger inte att det är så men det har det. I julas fick jag garn och stickor av min svärmor och en introduktionsbok av min vän och bloggkollega Marika. Ibland är det bättre att knipa näbb om sina storslagna pysselplaner. Det verkar bara så mysigt med det där klirr-klirrandet från stickorna och att man sedan med en överdriven gest kan drapera sin egengjorda halsduk om sig. Vi får se..


Befinner mig i något av en pysselsvacka - räknas inte att titta på engelska serier som pyssel så har jag inte pysslat så värst mycket. Däremot har jag broderat lite på vad som ska bli ännu en kudde med text. Denna gång valde jag uttrycket "SUCH FUN" ifrån min favoritserie "Miranda". Det är Mirandas påfrestande mamma som brukar ropa det när hon vill avbryta en enligt henne tråkig konversation.

2 kommentarer: