fredag 28 februari 2014

Tsk tsk (inte msk)


Ett pyssel från mellandagarna som jag har glömt att blogga om. Min syster hade sett den här idén någonstans och ville ha med på nyårsfirandet med sitt kompisgäng.

Man smälter choklad och doppar skedar i chokladen, så att det blir som klubbor. Man dekorerar också genom att strö t.ex. strössel eller mini-smarties över skedarna.

Alla strösselsorter blev inte lika bra, vissa smälte nästan ner i chokladen. Testande i förväg visar också att man måste använda små skedar (jag hade skedar med små blad och långa skaft, som funkade bra). Matskedar är för stora för att köra in hela i munnen. Alltså, vad gör man inte för choklad egentligen, men kanske dumt att plåga sina vänner i alla fall?

Vi knöt rosetter av blanka presentsnören om skaften (silver eller blåmetallic, samt grönmetallic på de veganska), och jag tyckte det såg ganska snyggt ut. Jag vet inte om de blev goda. Ska vi vara helt ärliga är väl chokladkakor godast som de är när man köper dem. De blir inte mer till sin fördel när man har smält ner dem och gjutit om dem.

Det är lite blandat med mörk choklad, vit choklad och mjölkchoklad. De vegananpassade skedarna innehöll mörk choklad (som inte innehåller mjölk, bäst att kolla innehållsförteckningen) samt det enda strössel jag hade som inte innehöll krossade löss (nåt grönglittrigt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar