lördag 19 juli 2014

Hellre byxlös än..


Förra året sydde både jag och Karin blöjfodral som vi bloggat om tidigare. Eftersom Lilleman nu begagnar betydligt större blöjor fick de inte längre plats i det gamla fodralet. Jag kom på idén att sy ett större av jeanstyg ifrån min mans avlagda jeans och två byxben räckte precis till yttertyg och fickor. Till innertyg använde jag en bit jag hade över ifrån Lillemans lapptäcke. Jag lade till ett par centimeter till alla mått och gjorde fickorna djupare. När jag klippte till jeanstyget utgick jag ifrån mittsömmarna på jeansbenen så att de också hamnade i mitten av blöjfodralet vilket blev en kul detalj. Hade man varit riktig finurlig av sig hade man säkert kunnat använda en av jeansbakfickorna till blöjpåsar men där går gränsen för min fiffighet. Avslutningsvis sydde jag fast en av stor röd knapp (fådd av Karin) på flärpen som dekoration. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar