fredag 4 juli 2014

Pippi på pyssel

Jag följer Marikas exempel och uppmärksammar bloggens födelsedag med ett inlägg.
Julen 2012 fick jag min ofta omtalade sybibel (Cath Kidstons "Sy") av Karin i julklapp. Eftersom jag var höggravid tänkte jag att jag kunde sy ett babytäcke i lappteknik. Jag bytte ut de föreslagna färgerna ljusblått och ljusrosa mot lite starkare färger och förenklade mönstret något (jag hade liksom en dead line). Det var kul att sy på applikationerna som skulle bestå av fåglar och elefanter (så klart!) men jag slopade elefanterna och ersatte deras rutor med ett mönstrat tyg. Monteringen med baksida och vadd var riktigt knivig att få snygg men jag tycker det blev godkänt för att vara en nybörjare. Täcket lyste upp den vita spjälsängen och lillkillen gillade att ha det om sig.


Hur som helst blev detta startskottet för en pyssligare tillvaro för min del. Vilken tur att jag fick en bok om syprojekt och inte "Skapa med blåbetong" eller något i den stilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar