torsdag 12 december 2013

Vikend

I helgen hade vi pysselmöte igen. Karin vek klassiskt papperspynt, Eleanore sydde och jag vek också papperspynt. Mitt pynt kom från en bok som jag fick i present av Karin förra året, "Vik, klipp & klistra ditt eget julpynt". Jag hann aldrig pyssla något ur den då, men det passade ju perfekt att plocka fram den nu.


Den är egentligen som ett block mönstrade papper, med förtryckta linjer att klippa och vika efter. Allt
man ska behöva är sax och tejp, och till stjärnorna som jag pysslade ihop behövdes inte ens tejpen. Instruktioner finns på pärmarnas insidor.

Jag gjorde stjärnor.




När jag kom hem såg jag att man också kunde vika ihop dem till dubbla stjärnor. Så det gjorde jag.


Jag vet inte vad jag ska ha dem till, men det var ju kul att vika dem i alla fall.

Det finns fem andra sorters pyssel i boken, men det enda jag har testat är att klippa ut snöstjärnor. De vet jag inte heller vad jag ska ha till. :) Övriga pyssel är t.ex. änglar och girlander.

2 kommentarer: