fredag 13 december 2013

Flera nyanser av brunt


Gjorde egna julkort förra året och blev sugen på att göra det även i år. Vanligtvis gillar jag starka färger och har lite svårt för vintagestilen men fastnade ändå för att göra något monokromt när jag surfade runt bland Panduros inspirationsbilder. Brunt tycker jag är underskattat som julfärg så jag utgick ifrån den. Sedan tvingade jag Marika att under pågående Göteborgsshopping göra en U-sväng in på Panduro och handla stämplar och designark (hon fick faktiskt lov att styrka sig med en fika först). När jag senare skulle sätta igång kom jag på att jag hade ett designset från nämnda affär liggande sedan tidigare med ark, band och lite bling som jag också använde. Jag är faktiskt nöjd med resultatet, det är sällan jag blir det när jag papperspysslar och det var därför jag gav mig på att sy istället. Tror jag får alternera lite mellan de olika medierna, annars är det lätt att pyssla in sig i ett hörn!

1 kommentar: