fredag 20 december 2013

Jag minns inte mycket av mitt 70-tal

I motsats till mina bloggkolleger gjorde jag inte egna julkort. Jag råkade dessutom köpa för få köpejulkort och även om jag hade kommit ihåg att köpa julfrimärken så missade jag att posta mina köpejulkort innan sista datumet för julfrimärken.

I stället tänkte jag visa upp ett par väskor som jag har broderat efter beskrivningar i en broderibok från 70-talet. Jag tyckte att de såg coola och retro ut. De är broderade på väldigt grov aidaväv. Den rosa har bara broderi på ena sidan och det gick åt enorma mängder broderigarn. Det ska ju vara så tjock tråd. När jag gjorde den gula kom jag på att det ju var mycket billigare att köpa ett par nystan stickgarn. Den är för övrigt broderad på båda sidorna. För det har man ju plötsligt råd med om man använder stickgarn.
Broderiboken bjöd på foton av glada personer som bar på väskorna, men inte på något mönster till hur man faktiskt skulle sy dem. Så den biten överlät jag till mina föräldrar att lista ut. Det funkade bra, även om den gula blev liggande i flera år innan den monterades ihop.

2 kommentarer: