lördag 28 december 2013

Very necessary


Tittade igenom boken "Syjunta" som jag och Marika gav Karin i födelsedagspresent för ett tag sedan och fastnade för den här chica necessären i vaxduk. Vilken bra julklapp till vänner och syster tänkte jag och rusade åstad och köpte anoraksnöre, öljetter, snörlås och vaxduk i min lokala tygaffär. Här skulle sys retro-necessärer! Beskrivningen i "Syjunta" var visserligen lätt att följa men försök sy på en vaxduksrundel på en vaxdukscylinder med alla själsförmögenheter i behåll. Det går liksom inte riktigt att använda strykjärn när man jobbar med vaxduk och när man nålar får man tänka på att det blir permanenta hål. För att vara på den säkra sidan ökade jag sömsmånen lite samt fyllde mina skapelser med godis innan jag gav bort dem.   

1 kommentar:

  1. Den är jättefin! Mamma har också granskat och godkänt. :)

    SvaraRadera