tisdag 16 juli 2013

Cotton style

 
Förpackningar med bomullsrondeller må vara praktiska, men inte särskilt snygga. Jag klippte till en bit tyg på ca 23x36 cm. Jag veck först in långsidorna 1,5 cm och sedan kortsidorna 2,5 cm och strök till vecken. Jag sydde sedan raksöm 1,5 cm från kanten på kortsidorna. Därefter klippte jag så att den del av den invikta långsidans veck blev fritt. Jag veck sedan hela tygbiten på längden och ladde långsidorna kant i kant och sydde ihop dom. För att få ett bra snöre tog jag ett överblivet bomullsgarn i matchande färg och virkade två snören på ca 30 cm vardera med luftmaskor. Jag trädde i dom i "kanalerna" med hjälp av en säkerhetsnål. Upptill knöt jag först ihop påsen och gjorde därefter en knut så jag fck en upphängningsögla. Nertill trädde jag i ett svart snörlås (som jag sparat från något gammalt klädesplagg), knöt snöret och gömde knuten i den sydda kanalen.

1 kommentar: