onsdag 28 augusti 2013

Bänd bort Bentleyn!!


Äntligen klar med mitt senaste pyssel, ett bokmärke. Jag tittar ju en del på morden i Midsomer (och står för det!) och på DVD-fodralets baksida hittade jag en söt liten logga. Jag läser ju även mycket Christie där det förekommer många Bentleys så jag tänkte att bilden skulle passa som korsstygn på ett bokmärke. Tjena. Bilden var ytte-pytte men fick hjälp att förstora och göra om bilden till korsstygnsmönster (finns sajter där man kan göra det). Ju bättre förlagan är ju bättre blir mönstret så jag har mer eller mindre fått brodera i blindo och hoppas på det bästa. Finns säkert dem som kan designa egna mönster men jag tillhör uppenbarligen inte den skaran. Rökmolnet (tror det är ett rökmoln) har jag gjort om tre gånger med olika färger då det sett ut som en kaffefläck och ledsen spenat.. Baksidan har jag täckt med vit filt som man kan köpa små bitar av på Panduro. Jag klippte till en bit som jag sydde fast med gröna stygn nära kanten vilket var ganska pilligt.

Bara för det handlar det om flygplan (Death in the Clouds) i boken jag läser nu och inte en jäkel kör Bentley..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar