söndag 11 augusti 2013

Skriv upp det!


Jag får väl erkänna att jag inte har utfört själva arbetet med den här anslagstavlan. Jag har designat och så har de där med utrymme och verktyg, alltså mamma och pappa, gjort allt jobb. Det brukar bli bättre resultat då ... Här ovan ser man anslagstavlan inklädd i tyget Älgört från IKEA.


Och här är skivan som ska bli bakgrund. Målad i en av Nordsjös Bordeaux-kulörer. Mystical Bordeaux? Illuminated Bordeaux?


Och här är skivan uppsatt på väggen i min hall. Det är en stor skiva, ca 80x120 cm.


Sedan är anslagstavlan och whiteboarden uppsatta på skivan. Färgglatt!

I min förra lägenhet hade jag anslagstavlan i köket, men i min nya lägenhet fanns det ingen köksvägg över till den. Då hade den i alla fall en helt annan färg, som passade ihop med mitt kök.


I lägenheten före det hade jag anslagstavlan i sitt originalutförande (mörkblå) och whiteboarden direkt på väggen. Det blev fula fläckar av "whiteboardsmul" på den väggen ...

1 kommentar: