torsdag 1 augusti 2013

Uppdrag: anslagstavla

I min förra lägenhet hade jag en stor tavla med whiteboard och anslagstavla på. Jag vill använda det i min nuvarande bostad också, men färgerna passar inte längre. Så dags att uppdatera tavlan.

Här är min whiteboard, som behöver rengöras, och min anslagstavla, som är gjord i någon sorts blått skummaterial, men som ska kläs in med tyg. Den är redan klädd i vit filt, för att inte det blå ska lysa igenom.


Båda är från IKEA, men jag tror inte att de säljs längre. Det fina med dem är att de har precis samma storlek.


Och här är tyget som anslagstavlan ska kläs i. Också från IKEA, fast definitivt i deras nuvarande sortiment. (Älgört.)



Man behöver också en stor skiva i spån eller mdf eller vad det nu är, samt färg. Jag har inte bestämt kulör än, men det ska ju vara något som passar till tyget. Egentligen hade jag valt ett annat tyg och bestämt att skivan skulle målas gul, men så fastnade jag för det här tyget, så nu får det väl bli rosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar