måndag 5 augusti 2013

Grytlappsbonanza




Det finns en punkt i livet där man känner att man måste sy en massa grytlappar och nu har jag kommit därhän. Upptäckte att de grytlappar jag sydde för ett tag sedan var värdelösa ur ett praktiskt perspektiv - jag hade använt fel sorts vadd. Man brände fingrarna av sig när man använde dem. Jag inhandlade således rätt sorts vadd som jag tror heter Thermolam och började knåpa. Att det är möjligt att klyva atomer är jag med på men att sy på snedremsor snyggt finns inte med på min lista över fysiskt möjliga saker. Jag sökte därför runt på nätet för att se hur man gjorde grytlappar utan kantband och fann en utmärkt instruktion på Mitas hantverksblogg. Back in business. Jag gjorde först en svart grytlapp som present till svärmor. Hon skulle fått två stycken men den ena omkom i en snedremse-relaterad olycka. Sen gjorde jag två till mig själv i grått. Tycker det var ett roligt och lätt sätt att sy grytlappar på och ska sy fler i andra tyger. Perfekta presenter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar